22 augusti

Just nu har jag badet på tappning så snart jäklar ska jag bada, jag ska ligga länge eller iaf så länge som alvin sover. Min helg har varit bra, trött men bra. Mitt sista sommarlov har bjudit på massa bra saker fast de här med sommarlov sliter mer än vad de vilar upp mig. Sena kvällar, tidiga mornar, mycket filmtittande, mycket godis, mer glass, mindre sol, mer kyla, mycket regn, inte ett bad, inget fiskande, mer mys, jobb, mindre motion, några partyn (3 om jag ska vara exakt), mer sällskap och mycket mer underbara saker.
Nu längtar jag faktiskt tills skolan börjar så de sista året går snabbt och jag får börja jobba eller plugga vidare eller bara driva. Ja men jag längtar till tusan tills jag tar studenten, inte för själva studentens skull utan för det liv som kommer där efter. Att få börja om lite är det ju som. Jag är inte gjord för att sitta still hela dagen och läsa en massa och sen försöka komma ihåg det som någon annan tycker att jag borde lära mig, till vilken nytta ska jag kunna vad alla dessa kungar hette, var dem kom ifrån, vad dom gjord osv. Ne meningslöst.. Känner jag mig själv så kommer jag att gå ut med ett samlat betygsdokument och ingenting annat. Men ska jag vara ärlig så gör det mig inte ett skit, jag får ändå jobba med samma skit som om jag skulle haft slutbetyg. Det är orättvist men sant!
.
.
Angående mina utgångar som har varit tre styckna denna sommaren, vilket dom andra i min ålder har hunnit dra alla under festivalen. Jag tycker inte att det är mycket och jag tycker definitivt inte att alvin tar skada av de. Jag menar han sover mest under tiden och han är i trygga händer varje gång. Jag förstår inte vad vissa människor får ut av att ständigt se felen hos andra, kanske dags att börja se sig själv också? en tanke bara. Personer som påstår att jag är ute varje helg eller att jag lämnar bort alvin alldeles för ofta, vet inte ett skit om saken. Jag har dåligt samvete när jag går ut och det vet dom flesta om, utom du tydligen. Men jag vet att bara jag kommer ut så har jag kul, och alvin har varje gång haft det bra. Det är ju inte som så att jag lämnar han åt vem som helst bar aför att jag ska få komma ut, så är det verkligen inte. Mamma,ante, mormor,ukki eller stian, fast det ahr hänt kanske en gång att stian har varit med han. Det här med att man bryr sig om folk, då är man rädd att något dåligt ska hända, man tycker om personen, inte fan säger jag till folk som jag bryr mig om hur jävla ful och dålig hon eller han är. Off.......... vad lessss jag blir.,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0