22 januari

Fråga: och hur mycket väger alvin? hur lång är han? vad äter han? hur känner du inför skolstarten igen då? ska du hänga med den såkallade allan i skolan? :)

Svar: Han väger säkert 11kg nu skulle jag tro och vet inte hur lång han är men ska till bvc här snart. Han äter nästan allt om man gömmer det med något gott. Och skolan då känns väll inte sådär speciellt lockade med något som måste göras. allan kanske man hänger med få se.


Fråga: Är du nervös inför Alvins tonår?

Svar: Fanns två sådana frågor och det är jag inte egentligen. Det får bli som det blir men det blir nog bra hoppas jag!


Fråga: Varför skriver du inte om att hur det är att vara en ungmamma?

Svar: Det har inte blivit så bara, de finns många andra som gör det och dom gör det bättre än mig.


Fråga: Varför gnäller alla unga mammor så mycket? Om allt och ingenting, har inte märkt de så mycket i din blogg dock?

Svar: Jadu, jag kan inte tala för någon annan än mig själv så du får nog fråga någon annan. Det enda jag kan svara på den frågan är att om jag gnäller så skriver jag oftas ut det så jag är medveten om att det är gnäll. Men däremot tycker jag inte att jag gnäller om hur det är att vara "ung mamma" utan om annat. Jag får stiga upp på natten, jag gör kanske inte dom sakerna som andra 18 åringar gör men jag gnäller inte över det. Jag är mer än nöjd med mitt liv!


Fråga: Hur fick du reda på att du var gravid och hur reagerade du?

Svar: Jag gör en lång historia kort. Fick inte mensen så gick till gyn där konstaterade dom att jag var gravid, hade inte märkt något innan det och det kom som en chock. Abort var det enda jag tänkte på, jag hade gått för långt för att göra det och GLAD är jag idag att det hade gått för långt. Det tog ett tag att smälta allt men till slut var jag bara glad att jag skulle få ett barn. Det är så stort!


Fråga: Varför skaffade du barn vid en sådan ung ålder?

Svar: Som ovan. Men är idag hur glad som helst att det blev som det blev. Det hade inte kunnat bli bättre!


Fråga: Hur reagerade dina föräldrar när du berättade att du var gravid?

Svar: Dom tog det bra, hade varit konstigt annars tycker jag. Mamma tog det väll bäst av alla skulle jag tro.


Fråga: Hur är relationen mellan dig och din pappa nu efter allt som hänt?

Svar: Vet inet riktigt vad du tänker på om det är efter att jag fått Alvin eller om det är de där som jag helst inte skriver om här. Vi pratar ibland på telefon och hälsar på varandra i bland.


Fråga: Varför handlar inte din blogg mer om Alvin och varför skriver du inte om några känslor till han eller dylikt?
Svar: Jag vet inte som sagt så finns det andra som skriver om sina barn hit och dit. Jag tycker att vissa gör det bättre än andra och det finns tillräckligt många sådana bloggar redan. Jag skriver bara om det som jag kommer på lite tråkigt jag vet men så får det förbli. Och känslorna ja? Dom visar jag men kanske inte bloggen han VET att jag älskar han och det är väll ändå han som ska veta det och inte alla andra. Kan bli lite mycket om jag skulle skriva att jag älskar han och dittan och dattan i varje inlägg ne jag kör på min gamla bana.Ham kan ju ändå inte läsa ännu så.


Fråga: Varför har man inte sett dig så mycket ute med Alvin?

Svar: Det har jag väll inte heller något direkt svar på. Promenerade hur mycket som helst där några månader så ute har jag varit. Vi är ute och åker pulka och han är med och handlar. du har nog bara inte varit på rätt plats i rätt tid. Sen söker jag helst inte så mycket uppmärksamhet, jag vet ju själv att folk glor vissa mer och vissa mindre men det får dom göra. Hade inte känts så naturligt för mig att hänga med vagnen på stan varje dag eller så bara för att folk ska se att jag har minsann barn, men jag lovar er att jag ta med han om jag har något som ska göras på stan eller så men inte bara för att hänga. Jag har andra saker att göra än det.


Och sen du som har frågat hur jag vart gravid, LÄS PÅ INTERNET HUR MAN BLIR GRAVID. Jag tror på storken!!
Och dom andra frågorna orkar jag inte ens svara på, känns inte rätt att hänga ut sina föräldrar. Det har ingenting med mig att göra. Hans handligar hans problem inte fan är det mina.

Kommentarer
Postat av: C

Stå på dig! Även om jag inte känner dig, tkr jag att du verkar skitfrän och ha gjort ett grymt bra jobb :)Hoppas du är stolt över det.

2010-01-28 @ 13:29:37
Postat av: ?

Vem är den såkallade allan i Op1?

2010-02-15 @ 19:50:41
Postat av: Rebecca

Vad är för jävla nötter som sitter o ställer dom där frågorna? Nu får dom ju ändå ta & ge sig! O varför frågar dom dig Pekka? Ta inte åt dig bruden.. Dom som ställt dom frågorna verkar inte ha nåt innanför pannbenen!

2010-02-17 @ 02:37:34
URL: http://rebeccalehtola.blogspot.com
Postat av: ?

Menade op2

2010-02-17 @ 10:11:48
Postat av: mia

Inte vet jag vem allan i op2 är men i sp3 :)

2010-02-17 @ 14:20:16
URL: http://mialindmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0