12 mars

Igår hade jag en mysig dag. Det vart inte mycket gjort men gud vad vi mös.
Vi målade.
Efter det så tog vi ett bad och fick rena kläder på oss.
Vi åt plättar och därmed så var renheten borta.
Men däremot har vi inte haft en lika mysig natt, Alvin har varit vaken och skaka galler och när det var dags att stiga upp för morgonen hade det varit skönt om han hade haft en inbyggd snooz. Men så är inte fallet så det var bara att hoppa upp och fixa med frukosten. Nu har jag kört han på dagis och det är sista inskolnings dagen. Jag ska hämta han klockan 11.30 så han får sova hemma idag. Då ska jag också kanske ta en vila få se hur det går. Jag brukar alltid fastna i något tv- program och just när ögonen håller på att gå i kors så vaknar alvin. Jag gillar trötta kvällar, inte då när man är grinig och så utan när man ska lägga sig och kolla det programmet man har väntat på hela veckan så hinner man inte ens se till första reklamen så sover man. Det är skönt, då vet man att man har gjort något under dagen och att all energi är slut. Som förut då kunde jag ligga i sängen och snurra i timmar innan jag ens vart trött men nu jäklar har jag inte ens den chansen. Det är en härlig känsla. Jag gillar när det händer saker. Nu ska jag ta mig till badrummet och hoppa i ett koka hett bad så man är röd och svullen när man kliver upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0