kloka mannen och jag

Alvin är sjuk igen. Jävla dagis! En dag hann han vara där innan han vart sjuk igen. Förhoppningsvis har han väl gått igenom alla virus som snurrar så nu hoppas vi på en frisk sommar. Idag har jag varit och inhandlat ett par söta nya skor.Sköna nå fruktansvärt! Jag gillas dom redan. Ska snart ta och försöka få i gossen kvällis och sen ska vi sova. Jag är trött! Träffade en klok man för några dagar sen, han förklarade för oss varför de har blivit som de blivit, med alla skilsmässor i dagens samhälle. Han förklarade att förut så träffade man en partner som man var beredd att leva resten av sitt och de viktigaste av allt man kunde offra allt för denna människa. Han menade att idag "väljer" vi inte med lika stor omsorg och sen är vi inte alls lika rädda om de vi har. Eftersom att de är så lätt att byta. Bråk om fjärrkontrollen kan leda till en skilsmässa menade han och att vi även är för slöa, allt som känns jobbigt skjuter vi åt sidan. Han frågade även om vi visste varför de är så accepterat som de är idag och vi svarade nej. De visste inte han heller men han chansade på att fråga oss så att han skulle dö med en kunskap mer när de var hans tur att trilla av pinnen. Han avslutade samtalet med de bästa tyckte jag. Jag har haft en fru hela mitt liv men då hade jag granntanten i några år också! Så jakla klockren. Först predikan och sen ett avslut som verkligen visar att han levt upp till de själv. Sen om något av de har någon grund har jag ingen aning. Men lite roligt var de:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0