21 januari

Oj vilken dag, det känns som att jag bara vaknat och sen varit på vifft hela dagen. Det började med att mamma kom hit på morgon kaffe eller ja kanske förmiddags kaffe för henne men det var vid 10. Sen åkte vi upp på stan och mamma köpte en tunika och höga sockar. Jag har en väldigt pimpig mamma om ni förstår eller ja hon låtsas väll mest men tror att det kommer vara fint. Kollade på en likadan men det kändes lite konstigt om jag skulle köpa en likadan som henne så jag stod över. Jag handlade hur mycket barn kläder som helst så nu är det bara bebban som saknas. Sen köpte jag det där skötbordet också så stian får ta och kolla hur det ska monteras ihop så det inte blir nå desto större sen. Sen kom jag hem och hoppade i ett varmt bad och sen insåg jag att klockan var halv 3 så torkade mig fort och slängde på kläder och så var det bara att knalla upp till lassa. Där hade vi då våran utbildning som dom kallar det, men den var faktist ganska bra då vet vi lite mer hur allt kommer att gå till men en del saker var lite onödigt att höra men som hon säger, det skadar aldrig att höra samma sak flera gånger. Det kanske hon har rätt i. Efter vi varit klart där så knallade vi hem och jag börja laga mat, så åt vi och just när maten lagt sig kom madde och malin och hämtade upp mig till hockeyn. 5-2 slutade matchen, så kiruna grabbarna var riktigt på hugget idag och sånt gillar vi! Men en sak som är så störande som också är så typiskt är att man ska sitta framför tre helt galna män. Dom var alla 3 över 40år gammla och herregud vad dom levde om. Dommarna var hur dåliga som helst när kiruna fick utvisning, alla kiruna grabbar var hur dåliga som helst när dom släppte in mål. Allt var hur dåligt som helst. Typiskt sånna där som inte vart något själva som måste sätta pressen på sina egna barn istället så dom kanske lyckas. Och stank alkohol gjorde dom också. Ne sånt hatar jag, hade velat se dom där tre göra något själv förutom att gnälla. Dom lät som tre kärringar som kommit i klimakteriet och levt celibat i hela sitt liv.  Ne det var lidande att sitta så nära dom. Sen var ju Markus också i stan och sjöng och lekte lite på isen med sin is prinsessa så det var också ganska kul att se, fast kan inte riktigt med den mannen men sjuga det kan han. Ne nu ska jag ta och spela lite xbox och sen blir det de nyaste avsnittet av two and a half men, kvällen kan inte sluta bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0