11 augusti

Alvin har blivit sjuk igen, feber och hosta! Svinkul.. Eller inte. Ungen har vägrat att göra någonting i ungefär en och en halv timme har han skrikit konstant. Med en spy paus och några kortare pauser. Mitt tålamod är inte till för sånt här svammel, ikväll orkade jag inte! Så är det bara, de hela slutade med att jag svettig som fan, arg som ett bi ( jag vet att jag inte ska bli arg men när ungen vägrar att ligga i sängen, vägra vara i famnen, vägrar vara på golvet, vägrar att hålla käften och vägrar att göra i princip allt då håller inte mitt tålamod) grinades lika myket som alvin fick ungen att somna. Men han vaknade en halvtimme senare men då hade jag nya fräscha krafter att ta ifrån. Det hela skulle inte vara så jobbigt om inte jag också hade varit på tok för trött, men så var det! Att man kan känna sig så hjälplös vid sådan här situationer, jag förstår inte! Det är första gången han har fått mig att känna mig så jäkla dålig, vad jag än gjorde var ingenting bra. Jag försökte att ta av han naken, försöka få han i badet, försöka få i han en kaka, försökte att vi skulle sjunga om apan, försökte med glass och till slut försökte jag med duschen och det var där tålamodet gav svika första gången. Jag börja grina som en tok, alvin vart tyst och kolla med stora ögon ungefär kan mamma också? Och då insåg jag vad jag höll på med så det avra bara att svälja gråten och fortsätta med de jag höll på med och då satte alvin igång igen. Jaa, det har verkligen inte varit våran kväll idag. Men nu ligger han och sover och han verkar sova skönt så jag är nöjd! Nu ska jag också hoppa i säng efter jag har hängt upp sista tvättmaskinen för idag. 
Han är för söt min lilla!

Kommentarer
Postat av: j

du gör det såå bra vännen! en alldels för bra mamma :)

2010-08-12 @ 08:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0