20 juli

Nu är lösenordet fixat och det betyder att min statistik här på bloggen kommer att minska vilket är både skönt och lite tråkigt. Men samtidigt så behöver jag inte vara alltför brydd om vad jag skriver vilket är skönt. För övrigt så måste jag bara få säga eller skriva att jag vart chockad över hur många som ville ha tillgång till det här, så ni kan känna er speciellt utvalda ni som får ta del av mina onödigt långa och ointressanta texter.

Idag har inte varit någon bra dag, jag har varit alldeles för trött och alvinlängtan har varit alldeles för stor så jobbet idag var inge kul. Jag förstår inte hur vissa kan gå tillbaka till jobbet direkt när dom har fött sitt barn, jag menar börjar man inte att sätta sig själv i andra hand eller har dom mammorna inga mammakänlor? Jo det finns pappor också och självklart ska dom få vara hemma med deras barn om dom vill och om ekonomin håller för det. Men mår man som mamma bra utav att lämna bort sitt barn? eller är det kommentarerna om hur duktig man är som kan lämna sitt barn för att satsa på karriären som lockar. Jag tycker att det enbart är idioti! Inte fan är man duktig för att man kan lämna sitt barn hemma och själv jobba, när barnet just kommit till världen. Det är ren egoism och inte något annat. Jag har sådan ren ångest över att jag ska gå skola och just nu jobba så alvin får vara på dagis och nu under tiden jag jobbar får han vara med mormor och han är nästan ett och ett halvår gammal. Det känns som att jag aldrig kommer att kunna förlåta mig själv för att jag "lämnar bort" han under tiden jag endast tänker på mig själv så som plugg och jobb. Men jag vet ju att så här funkar livet och alla mammor måste lämna sina barn en dag men likförbannat har jag sådan ångest. Tänk vad bra om vi kvinnor hade fått ha en slags pension som börjar när man är 20 år och så får man börja jobba igen när man är 30år. Hade inte de varit fint? Då hinner vi odla kids och vi hinner vara med dom och vi hinner framför allt ta det lugnt. Sen hade vi kunnat jobba tills vi var 70 istället! Det hade jag gillat, de lät som ett bra förslag till politikerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0