8 februari

Mamma,nisse och axel kom förbi på tårta så det tog slut eller ja stian fick äta för tre personer, men slut tog den. Så nu fick vi bort den där jäkla stora kartongen som tog för mycket plats. Mamma hade med sig en mjölk och yoggi så vi bestämde oss för att vi ska äta mommobröd,yoggi och varm oboy sen senare. Mums jag längtar redan. Det är det jag säger,jag måste bara få skriva mina dagens problem. 
Varje gång är de något som inte går som det ska när vi har tvättstuga, första gången vi var ner dit stoppade vi igång två maskiner och sen när vi ska och hänga upp det så tror jag att jag glömt att sätta igång ena maskinen. Så startar jag den igen och hänger upp dom andra kläderna. Och nu nyss när vi var ner så var maskinen klar, kläderna var blöta men tvättmedlet och sköljmedlet låg kvar i behållarn. Och kläderna luktade surt som att vi hade låtit dom lega flera dagar. Och det värsta var att det var vatten ännu kvar i maskinen och det kom hur mycket vatten som helst från maskinens undersida över hela golvet så vi har haft fullt upp! Stått och torka det där golvet med en skurmopp. Snart ger jag upp det där. Kläderna som luktade så där konstigt tvättade vi igen och lukten gick bort som tur var, ne så nu har jag gett upp den gamla maskinen den får nog ett bättre liv på soptippen. Jag kommer aldrig att stoppa några kläder i den nå mer. Det kan jag lova!

Jag vill också tatuera mig, mamma ska tatuera sig på tisdag och stian pratade just med tatueran och jag vill också! Men jag vet inte vad och vart. Jag tänker så här att om jag ska göra det så ska jag göra något ordentligt på engång. Jag vill inte ha massa småsaker överallt så få se hur det går och sen är det ju det med pengar också. Stian ska bygga ut sin på armen och mamma ska göra hennes delfiner. Min dröm är ju att bli tatuerad av Ami James, han i miami ink. Han är ju svinduktig på de han gör och sen ser han ju inte helt fel ut heller. Ne tillbaka till verkligheten ska sluta drömma jag gör det alldeles för mycket, om sånt som aldrig kommer hända men det är ju ett bra tidsfördriv om inte annat. Som det här också, bloggen är en kompis till mig som jag kan få ut mig all skit och alla mina tankar så mina vänner inte behöver höra på allt mitt jobbiga prat. Fast man blir som fast har man engång börjat så kan man inte sluta. Som nu väntar jag bara på att klockan ska närma sig tio så jag kan hämta upp våran tvätt och sen börja med våran kvällis. Så istället för att diska,packa bb-väskan och vika kläder så sitter jag här och kommunicera med datorn. Ne ska faktist ta och packa den där väskan så har jag det gjort i alla fall, för det är ju faktist bara tolv dagar kvar tills lillan är beräknad att komma. Och det känns som att jag just hunnit förstå vad som är på gång så mina nerver börjar bli lite svajiga måste jag erkänna. Den här tiden har gått så fort har som inte hunnit stanna till och tänka men det kan nog vara bra tror jag. 4 månader har kännt som 4 veckor, men mycket har vi ändå hunnit göra så det kanske var att ta i men det känns så. Förresten så ska stian fixa min blogg idag tror jag, hoppas han ännu är sugen så får jag lite finare design och mamma skulle göra en blogg idag så det kommer länk dit också så har ni något att roa er med för det kommer jag att ha. Ne nu kallar plikten!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0