8 mars

Jag är less på alla fördomar om oss unga mammor. Jag vet att jag också är en sådan där som dömer folk innan jag vet någonting om saken. Man varför gör vi det? Det är det precis samma regler för en som är trettio som också har fått sitt första barn som det är för mig. Vi vet ungefär lika mycket, jag är inte en sämre mamma än dom som är mycket äldre än vad jag är. Jag kan garanterat ta hand om mitt barn lika bra som dom och jag kan lova att jag älskar säkert mitt barn lika mycket som dom älskar sitt. Det är det enda som jag har tyckt har varit jobbigt med att ha barn, alla viskningar, all skitsnack, alla spydiga kommentarer och dom fällande blickarna. Dom har då varit mycket mer "jobbiga" än vad alla vakna nätter har varit. Men nu har jag kommit till en punkt där jag verkligen inte orkar lägga energi på sånt. Men ändå kom jag på mig själv idag innan jag och Alvin skulle på dagis , jag måste kolla så att han inte har en endaste liten smutsig fläck på kläderna. Dom ska vara torra, rena och hela. Inte urtvättade, inte försmå,inte förstora. Jag tvättade hans öron, kammade hans hår och petade snoret ur hans näsa. tvättade händerna och tog bort lite tåludd. Han som aldrig har försmå eller förstora kläder annars heller. Men grisigt kan det bli ibland om han äter själv. Allt det här gjorde jag endast för att ingen ska kunna säga något om något. Alla barn är nästan snoriga vid den här tiden men jag tänker alltid om. Och det där om:et kan både vara bra och dåligt. När jag hämtade alvin en och en halvtimme efter, såg jag då att jag hade gjort allt det här bara för att ingen skulle ha något att gnälla på. Nej det gjorde jag inte han hade till och med mjölk i håret. Men dessa fördomar tar kol på mig. Och där tar jag punkt för jag ska faktiskt ta en sådan där powernap.

Kommentarer
Postat av: mamma Susanna

Mia, var stolt! Du är en bra dotter och en bra mor.

2010-03-08 @ 16:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0