13 juni

Egoism är något fult och som många gärna inte är. Men när det väl kommer till kritan så kryper liksom egoismen ut och blottar sig. Lite eller mycket. Vi alla har det där, vissa mer än andra. Är jag snäll mot dig så kanske det är för att jag ska känna mig som en bättre människa?( finns sånt folk också) Jag kanske gör snälla saker för dig för att jag älskar dig? Men vad betyder älska? Vissa gör snälla saker för att dom är rädd att förlora personen. vilket det är väldigt egoistiskt. Då de endast är egot som spelar in åter igen. Kanske egentligen inte spelar så stor roll vem man gör goda gärningar för, för andra,för en själv? Kanske räcker med att dom blir gjorda!

Morgonfunderigar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0